Czym jest SEO? – tooptymalizacja stron internetowych pod wyszukiwarki, czyli odpowiednie przygotowanie witryny, aby mogła ona osiągnąć jak najwyższe pozycje w wynikach wyszukiwania.

Treści i słowa kluczowe

Jednym z podstawowych działań skutecznej optymalizacji stron internetowych jest przygotowanie odpowiednich treści na stronę z użyciem słów kluczowych. Powinny być one obszerne i wyczerpujące, oryginalne i odpowiednio podzielone (nagłówki i akapity), wypełnione nie tylko słowami kluczowymi, ale także ich synonimami i wyrazami bliskoznacznymi oraz urozmaicone.

Aby dobrać odpowiednie słowa kluczowe pod kątem optymalizacji stron internetowych należy dokonać gruntownej analizy związanej z ofertą własną, pozycją konkurencji i potrzebami klientów. Jak dobrać słowa wpisywane przez internautów w wyszukiwarkę? Można postawić na: brandowe słowa kluczowe  (związane z daną marką lub nazwą firmy), ogólne słowa kluczowe (składające się najczęściej z 1-2 wyrazów), słowa kluczowe typou long-tail (tzw. długi ogon, słowa składające się z większej ilości wyrazów, dopasowane do potrzeb klientów). Należy przy tym pamiętać, że większa ilość wyrazów wpisywanych w wyszukiwarkę oznacza sprecyzowane potrzeby klienta – on wie już czego szuka, więc łatwiej spełnić jego oczekiwania.

Meta description i adresy URL

Optymalizując strony internetowe warto zwrócić uwagę na odpowiednie znaczniki tytułów stron. Są one wyświetlane w wynikach wyszukiwania i na ich podstawie wyszukiwarka ocenia tematykę strony. Ważny jest także opis meta description wyświetlany w wynikach wyszukiwania, zaraz pod tytułem i adresem URL strony.

Optymalizacja stron internetowych to także ustawienie odpowiednich adresów URL stron, tak aby potencjalny użytkownik jeszcze przed kliknięciem wiedział, jakie treści oczekują na niego po przejściu na stronę. Roboty indeksujące „lubią” adresy URL, które są krótkie, nie mają znaków specjalnych i polskich znaków diaktrycznych.

Linki wychodzące zewnętrzne i wewnętrzne

Algorytmy Google (i innych wyszukiwarek) zwracają uwagę na linki zewnętrzne i wewnętrzne. Co to oznacza pod kątem optymalizacji stron internetowych? Linki wychodzące zewnętrzne przekazują wartość strony witrynom, na które prowadzą, więc należy kontrolować ich ilość. Natomiast linki wychodzące wewnętrzne prowadzą na inne strony tej samej witryny. Warto więc tak nimi zarządzać, aby siła linków przychodzących na tę stronę, którą pozycjonujemy, nie „rozpływała” się po całej witrynie.

Chcesz wiedzieć więcej? Zapoznaj się z naszą ofertą pozycjonowanie stron internetowych.